Nope, nie działa to dla Aqara jak napisałem wyżej.
8 z tych 33 to Aqara, nigdy nie było żadnego problemu z nimi, żeby nie mogły połączyć się do sieci po tym, jak jakieś urządzenie będące routerem z niej zniknęło
Podobnie tak jak @MorganMLG jak i mi urządzenia przywracają się do sieci. Akurat jeszcze nigdy nie miałem problemu z rozwaleniem sieci Zigbee, a lecę na kompletnie innej, wręcz odwrotnej architekturze, bo na native-buildach. Mam też urządzenia Aqara, ale może zbyt mało żeby zreplikować Twoją sytuację, bo takowego problemu też nie miałem.
Widocznie czekały na stary router który się akurat pojawił
Może, ale w sumie przywrócenie sieci zigbee po remoncie z zupełnie innym układem urządzeń w pomieszczeniach trochę by temu przeczyło.
Kilka pierwszych linków z góry listy bo ten problem jest od zawsze i zawsze na forach i grupach dyskusyjnych o tym pisano, nie tylko ja się z tym zderzyłem:
Hmm, może i coś w tym jest, faktycznie trochę wątków się przewija, ale z tego co widzę, większość jest sprzed ponad 3 lat. Może Aqara zmieniła coś przez ten czas w sofcie, bo “świeżych” wątków widziałem chyba jeden, a sam z problemem się nie spotkałem. Też w sumie zależy to od tego, czego ktoś używał jako bramki, kilka lat temu dużą popularnością ciszyły się sticki conbee, a jak mówi internet i własne doświadczenie tam potrafiły pojawić się różne czasem dziwne problemy. Ja obecnie mam sticka Sonoffa w wersji P i nie mogę potwierdzić, żeby występował taki problem.
A chodzę z kostka aqary po mieszkaniu, więc raczej bym zauważył, gdyby po wyjściu z zasięgu starego routera nie chciała połączyć się nowym.
To nie ma związku z bramką a konkretnym urządzeniem Aqara. Największe problemy są z czujnikami ruchu pir, czujnikami otwarcia itp. Kostka może działać ok
Ale zrobił się tasiemiec offtop , jak dla mnie do wydzielenia do tematu smart-home
Kilka dni temu byłem w Ikei i kupiłem kilka sprzętów, w tym żarówki Zigbee. Dla testu podmieniałem stare żarówki na nowe, dodawałem nowe sprzęty do sieci i je odłączałem. Kompletnie nic złego się nie stało, całość dalej działa, co w sumie sprowadza się do:
Czyli dotyczy to stricte jakiegoś danego modelu sprzętu, co można uznać za odchyłek od pewnej normy, a normą jest to, że mesh Ci się nie rozwali po wyłączeniu jednej żarówki. Po prostu masz produkt, który jest na swój sposób wadliwy.
A kaloryfer nie jest zapowietrzony przypadkiem? Rozkręć głowice na maxa ręcznie i zobaczysz czy to głowica czy kaloryfer
Ja mam dużo urządzeń aqary, dużo Tuya, dużo sonoffa i ogólnie najgorszy jest sonoff bo potrafi wypaść z zigbee, ale u mnie nigdy mesh się nie rozsypał a nie raz bywają zaniki napięcia bo mieszkam w miejscu gdzie to jest norma. Także to chyba faktycznie coś jest nie tak z urządzeniami z których korzystacie. Ja może nie trafiłem na te problematyczne
Nie jest zapowietrzony, to było pierwsze co sprawdziłem. Jak rozkręcę na maksa, to grzeje porządnie, ale nie o to chodzi
Mam dokładnie tak samo
możecie polecić jakiś sterownik na zigbee do podłączenia listwy led?
Chodzi mi o to aby listwę podszafkową w kuchni, która będzie ręcznie włączana na jakiś triger w szafce (jeszcze nie wiem dokładnie ale raczej zbliżeniowy - jeśli to ma znaczenie) również wpiąć do HA. Jest coś niedużego co można wpiąć pomiędzy zasilanie a samą listwę, co nie będzie miało wpływu na jej ręczne sterowanie a jednocześnie dołoży możliwości?
IKEA Tradfri razem z ich ledami jest spoko. Mam tym doświetloną toaletkę Oxany.
Zwłaszcze, że wybór ledów w Ikei jest spory, od tych jednopaskowych do całych lamp podszafkowych.
Jedynie polecałbym się wczytać w to ile ledy pobierają, bo kiedyś kupiłem do mamy ten tańszy sterownik (10W) zamiast tego większego (30W) i miałem problem z podpięciem dwóch ledów jednocześnie.
No chyba że chcesz podpiąć własną taśmę to mam też sterownik Tuya (za monitorem) i też bardzo spoko.
W PL brałbym stąd (brałem z tego sklepu sporo różnych włączników i innych gadżetów do domu)
wczoraj przeglądając internet też trafiłem an tą stronę i długo na niej zostałem. Dobrze to wygląda i mają spory asortyment.
Jednak właśnie na jedno pytanie nie znalazłem odpowiedzi - czy wprowadzenie takiego sterownika nie będzie kolidowało z tym, że jest fizyczny przełącznik? Zależy mi na tym aby ta listwa była “usmartowiona” ale pozostawić fizyczny przełącznik działający.
Jak odłączysz od prądu (fizyczne on/off na kablu) to nie będzie działać.
Masz dwa wyjścia - albo zignorować fizyczny przycisk i w jego miejsce dać pilota (ten tylko do IKEA).
albo wymienić włącznik na smart ale doprowadzić do niego tylko zasilanie a kabel zmostkować (czyli własciwie to samo rozwiązanie ale z pilotem wmonotowanym w ścianę).
Rozwiązanie z IKEA pomija ten problem, bo ten sterownik się wpina zwykłym kablem do gniazdka. Nie wpinasz go na kable ze ściany.
Drugie rozwiązanie mam zrobione w łazience - włącznik ścienny dostaje tylko zasilanie, kabel w ścianie jest zmostkowany a ledy są podpięte do zwykłego Sonoffa Basic tylko do włączania i wyłączania.
W aplikacji mam zrobioną scenę, że jak wcisnę przycisk na ścianie to daje sygnał do Sonoff Basic żeby włączył/wyłączył ledy.
Ja zrobiłem tak jak opisał Tadek. Dodałem kontroler podtynkowy, centralka wysyła sygnał by włączyć listwę. Sam kontroler LED jest ciągle podłączony do sieci.
A co myślicie o czymś takim