🤓 Smart home

Jezu, chłopie, nie rób więcej eksperymentów! Masz w tej puszce tylko zasilanie (fazę) i dwa odejścia na lampy. Żeby moduł działał potrzebujesz przewodu neutralnego, albo innego modułu, który zadziała bez przewodu neutralnego.

4 polubienia

Dżizas…


Dzięki za wyjaśnienie :wink:

Aktualizacja statusu.
Drugi przewód był pod drugą strefę świateł, która nie była wykorzystywana. Przejąłem ten przewód i podpiąłem przy lampie pod N i bangla. W miejscach gdzie we włączniku nie ma drugiej strefy zastosowałem poniższy układ i ładnie działa. Oczywiście ten na zdjęciach to protoyp. Właściwe układy już ładnie polutowane i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi.



7 polubień

Szacun. Ja bym kupił switch bez N

4 polubienia

Bez N tej wielkości są na zigbee. Wiem, że byłoby lepiej. Ale kupiłem te w świetnej cenie, wcześniej dodatkowo kupiłem gniazdka na wifi w świetnej cenie. A że jestem Polakiem to kupno tych bez N mogłoby mnie to zabić od środka.

1 polubienie

Zaczynam powoli rozumieć ograniczenia jakie powodują wall switche i głupie żarówki. Chciałem część włączników zostawić bo podobno są lepszymi routerami niż żarówki a ponadto kupujesz raz i potem w razie czego wymieniasz tańszą żarówkę.

Ale Twoja logika ma więcej sensu i elastyczności. A pod warunkiem, że nie padnie nagle 10 żarówek to koszty rozchodzą się po kościach.

Natomiast pytanie czy właśnie nie miałeś problemów z routingiem sygnały za pośrednictwem żarówek? Albo wiedziałeś czego ze sobą nie łączyć, żeby na pewno działało? Chodzi mi o to, że czytałem na forach odnośnie innych problemów ale przewijały się stwierdzenia, że ta żarówka nie gada z tym czujnikiem (np. chodziło o philips hue i aqara motion - a zapamiętałem bo u mnie akurat działa :wink: ) Ewentualnie czy to można gdzieś zawczasu sprawdzić?

Wiesz, to, że smart żarówki się u mnie sprawdziły, to nie znaczy, że sprawdzą się u Ciebie czy u kogokolwiek innego. Smart żarówki mają swoje również wady, mianowicie nie można kupić mocno jasnych (przynajmniej tak było jak zbroiłem swoje mieszkanie). Nie mówiąc już o cenie (na razie przez okres 3 lat miałem 2 padnięte żarówki z Ikea). Ale są też dobre strony, pracują sprawnie jako routery, poszerzając ładnie mesh (nie zauważyłem problemów z jakimkolwiek urządzeniem wpiętym w żarówki jako router). Routing działa jak skała, ale zawsze warto przy kupnie nowego urządzenia kupić jedno i przetestować działanie. Robię tak zawsze, czy to nowe żarówki, czy silniki do rolet wewnętrznych, jak coś pochodzi przez tydzień to kupuję na całe mieszkanie. Ale reasumując, nie mam problemów z routingiem a mam obecnie w mesh zigbee z 7-8 różnych marek urządzeń.

3 polubienia

7 polubień

Coś dziwnego się stało z homekitem i przesunął mi lokalizację domu o jakieś 200m, przez co automatyzacje bazujące na tej lokalizacji nie działają :confused: miał ktoś podobny przypadek?

8 polubień

Poszukuję sterownik pieca dwufunkcyjnego na wifi, tylko wszystkie mają z tyłu “dupę” na wejście do puszki. Ja mam sterownik altech althc004. Jest płaski i jest do niego podpięty przewód od pieca. Czyli bateryjny, wmieszany na ścianę, podpinany pod piec. Polecicie coś?

Szukalem podobnego i kupilem Tado.

1 polubienie

Netatmo Thermostat nie jest dopuszkowy. Sprawdzony w 2 domach działa od kilku lat bez problemów. Właśnie z miesiąc temu pierwszy raz od nowości wymieniałem baterię. Można dokupić głowice do kaloryferów, zintegrować ze stacją pogodową. Prosta instalacja. Obsługuje zaawansowane harmonogramy. Dość spore są tez możliwości konfiguracji od prostych rzeczy jak histereza bo bardziej automatyczne bo uczy się budynku i na podstawie prognozy albo stacji pogodowej dostosowuje pracę pieca. Można mu zadawać osiąganie temperatury na godzinę XX:XX. Spoko są też statystyki na stronie czy w aplikacji.

Najcześciej używam do włączenia ogrzewania zdalnie przed przyjazdem żeby dom się nagrzał jak stoi nie używany zanim dojadę.

4 polubienia

Mam problem z aktualizacją HA OS z wersji 11.0 Przejrzałem forum HA, Google i reddit i nie znalazłem żadnego rozwiązania, które by u m nie działało. Mam wystarczająco zasobów do zrobienia aktualizacji, odtworzyłem system z backupu, zrobiłem hardreset przed próbą aktualizacji. Nic nie pomaga.

Wszystko inne się ładnie aktualizuje ale HA OS udaje greka. Nie wyrzuca błędów. Po prostu wstaje ponownie w wersji 11.0.
Ktoś miał podobnie i się uporał?

W sensie, że robi update, resetuje się i dalej jest stara wersja?

Dokladnie tak

A w logach czysto?

ja w logach nic nie widzę

Dodatkowo zgrywam sobie logi z ostatniego boota poprzez

ha host logs -b -1 -n 10000 > /config/last-boot.log

i w treści pliku mam {“result”: “error”, “message”: “Logs only contain 1 boots”}

wystarczyło fizycznie na maszynie w GRUBie wybrać Slot B i HA wstał z najnowszym systemem.
Nie wiem o co tu chodzi i dlaczego w GRUBie mam 4 pozycje: Slot A, Slot B i chyba (z pamięci) bezpieczny rozruch Slotu A i Slotu B. Kliknąłem - działa :man_shrugging:

1 polubienie

Chce zrobić panel do Home Assistant- zawiesić tablet na ścianie. Idea nie nowa i już na etapie remontu ekipa zrobiła mi puszkę ścienną w miejscu gdzie tablet ma zawisnąć.
No i szukam zasilacza który by tam można było umieścić- najlepiej całkowicie podtynkowy, żeby tablet to zasłonił i był jak najbliżej ściany. I na razie dramat. Są fajne kostki do puszki, ale dają 12v (pod ledy). W ludzkich pieniądzach są też ładowarki do puszki, ale z gniazdem zlicowanym ze ścianą ( typu https://allegro.pl/oferta/simon-10-ladowarka-podwojna-usb-c-a-qc-3-1a-biala-14124734131), więc po dodaniu wtyczki będę musiał odsunąć tablet na 2 cm od ściany.
Najfajniejsze rozwiązanie to ładowarka cofnięta tak że gniazdko USB jest pod płaszczyzną ściany, ale to już jakieś chore ceny (np https://www.dobregniazdka.pl/product/ladowarka-podtynkowa-usb-c-20w-displine).
A zwykłego wtyczkowego ankera nano o dużo lepszych parametrach można za 50zł kupić. Kusi żeby po prostu rozbebeszyć taką ładowarkę, ale boję się o ewentualne zwarcia/przegrzanie.
Ktoś z Was może rozkminiał już podobny problem i znalazł rozwiązanie?

2 polubienia