Outlook: Filtry (Rules)

@Marx mnie natchnął do tego tematu.

Dla korposzczurów używających O365 - podzielcie się jak macie ustawione filtry/rule na odsiewanie maili.

Poza oczywistymi (jak przychodzi z konta X wyrzuć do śmieci).

Przykład: próbowałem wszystkie maile gdzie jestem w CC wrzucać do osobnego folderu ale to zaburza wygląd konwersacji (nie widzę ostatniego maila w dyskusji dopóki nie kliknę w strzałkę rozwijającą dyskusję).

2 polubienia

Poza odsiewaniem drobnicy, używam głównie dwóch rzeczy:

  1. Maile, w których tylko ja jestem w “To:” koloruję na zielono
  2. Custom filter “unread mail”, żeby zerknąć co jakiś czas i nie przegapić czegoś, co poszło rulami do folderów.

Poza tym mój inbox to piekło i dawno porzuciłem nadzieję, żeby mieć tam porządek. Czasem zrzucam konwersacje do folderów przez Quick Steps, ale full housekeeping jest poza zasięgiem, więc każdy lifehack będzie na wagę złota.

Stan na dziś (ostatnie trzy miesiące):

1 polubienie

Ja traktuję skrzynkę jako to-do list. Większość rzeczy od kopa idzie albo do “archive” (3 years retention) albo do “done” (90 days retention) albo do kosza. Nie bawię się za bardzo w foldery bo i tak muszę używać potem search więc jest to (dla mnie) strata czasu.

Ale jak muszę po urlopie przerzucić (nawet bez zagłębiania się w treść) 1500 maili to to jest nieco dołujące.

O, to spróbuję.

a jakbyś na to wziął dodatkowy dzień urlopu…?

Śmiej się. Wczoraj miałem urlop. Co robiłem? Przerzucałem maile :smiley:

1 polubienie

no właśnie o czymś takim myślałem…

wiem, że nie każdy ma taki luksus, że po urlopie może przyjść, zaznaczyć wszystkie maile → oznacz jako odczytane i pójść sobie zrobić kawusię, no ale…

1 polubienie

Ja po dwóch tygodniach urlopu, przez dwa dni czyściłem skrzynkę.

1 polubienie

Dlaczego?
Ja wychodzę z założenia, że jeśli było coś ważnego to napiszą jeszcze raz :rofl: