Cześć !
Chciałem się z Wami podzielić (wydaje mi się) ciekawą historią, która mnie spotkała. Trochę gorzkie żale
We wtorek 25.05.2021 nabyłem drogą kupna słuchawki Apple Airpods 2 na prezent dla żony. Kupione zostały one w stacjonarnym sklepie Euro RTV AGD.
Opakowanie zafoliowane, samo etui ładujące również w folii. Słuchawki sprawne, parują się bez problemu.
W tym samym czasie, dokładnie ten sam model słuchawek dostała moja siostra. Jej para została zakupiona w Media Expert, przy czym u niej pojawił się problem. Sytuacja miała miejsce wczoraj. Słuchawki wyjęte z pudełka nie chciały się sparować z telefonem (iPhone 12). Udało się je sparować dopiero po podłączeniu do ładowania (po sparowaniu okazało się, że etui ma 80% baterii). Słuchawek używała przez 30 minut i odłożyła je do etui.
Dziś również nie chciały sparować się z telefonem, w ogóle ich nie wykrywał, dioda nie świeciła. Ponownie udało się je sparować dopiero po podłączeniu ładowarki (76% baterii).
Siostra weszła więc na stronę checkcoverage żeby sprawdzić numer seryjny. Okazało się, że jej słuchawki nie posiadają już telefonicznego wsparcia technicznego, oraz okres gwarancji upływa w połowie lipca tego roku. Słuchawki zostały zakupione kilka dni temu jako nowe w media expert.
Jak tylko mi o tym powiedziała, sam sprawdziłem słuchawki, które kupiłem dla żony.
Czy słuchawki, które kupiłem są nowe? Według sprzedawcy w EURO RTV tak. Według strony apple - gwarancja kończy się 24 grudnia (słuchawki kupione przeze mnie 25 maja).
Pojechałem więc do EURO RTV AGD żeby wyjaśnić sytuację.
Kierownik sklepu próbował mi wmówić, że to jest normalne. Twierdził, że Apple nie udziela gwarancji na swoje produkty na terytorium Polski i, że większość produktów Apple w naszym kraju to właśnie takie urządzenia.
Przyniósł mi z magazynu drugą parę słuchawek, rzucając na blat przy, którym stałem. Po sprawdzeniu numeru seryjnego - gwarancja apple do 5 grudnia:)
Na sobotę kierownik sklepu zamówił nową parę słuchawek z magazynu na wymianę. Zobaczymy co przyjedzie po sprawdzeniu numerów seryjnych.
Co myślicie o tej sytuacji? Olalibyście, drążyli temat?
Zastanawiam się czy napisać do Apple oraz dystrybutora (AB S.A).