Co używać do UX design?

Ostatnio pracuje ze znajomymi nad pewnym projektem i po krótkim czasie odczuliśmy pozytywne wpływy używania aplikacji do designu i prototypowania.

Zaznaczę, że jestem początkującym więc nie mam za dużo doświadczenia w tej kwestii :slight_smile:

Dotychczas zerknąłem na 3:

  1. Adobe XD - z wymienionych przeze mnie w mojej opinii najsłabszy. Aczkolwiek ma minimum tego co potrzeba. Jest darmowy na 1 usera.
  2. Sketch - jest sexi, ma fajne wtyczki ale kosztuje 100$ (jest jeszcze zniżka 50% dla studentów), ma eksport do Reacta aczkolwiek nie wiem ile to warte jest.
  3. Figma - podobne do Sketcha. Darmowa dla studentów. Ma chyba mniej wtyczek.

Dodatkowo z komponentów chciałem użyć gotowej paczki Eva Design i na złość do Figmy jest płatne a do Sketcha darmowe…

Co robić, jak żyć?
Jest tu ktoś doświadczony aby doradzić które narzędzie najlepiej się uczyć i co użyć do designu z gotowych komponentów (chyba, że mam od startu robić własne brzydkie prostokąty jako przyciski :smiley: )

@pawelorzech się zna😅

1 polubienie

Myśle, ze ktoś się znajdzie… :wink:

No witam, to chyba coś dla mnie. Zanim zacznę o Sketch vs Figma to powiem tylko, że Adobe XD nie nadaje się jeszcze do sensownej pracy. Po prostu. Nie ma takiego community i tak dalej, które pozwala Ci mocno rozwinąć skrzydła.

Sketch jest super, ale jest tylko na maka i to taki mocno singleplayer. Nie patrz na żadne exporty do reacta, bo to zwykle nie jest nic warte.

Ja właśnie teraz przechodzę ze Sketcha na Figmę. Całą firmą przechodzimy, bo można sporo zaoszczędzić, a możliwości są takie same, jak nie większe. Masz duże wsparcie community, są bardzo przydatne (czy też znane ze Sketcha) pluginy i biblioteki. Jeśli Eva Design jest płatne do Figmy, to jestem pewien, że możesz znaleźć dużo innych opcji, które będą darmowe.