Wzmocnienie sygnału WiFi

Szukam dla teściów urządzenia do przedłużenia sygnału WiFi. Przesłali mi zdjęcie sprzętu, który daje net - HG8245Q2.

Ma to być podłączone do gniazdka elektycznego na końcu schodów (takie półpiętro), prawie w linii prostej i działać bezprzewodowo. Ja mam od UPC taki pierdolnik do gniazdka i to działa automatycznie i całkiem ok, ale nie wiem jak to w przypadku różnych urządzeń. Nie znam się na tym.

Możecie coś polecić budżetowego, co będzie działać z tym sprzętem? Nie potrzeba mega technologii, tylko żeby można było podłączyć TV i telefon do WiFi, bo obecnie tam nie łapie.

To powinno być ok:

https://www.x-kom.pl/p/173734-access-point-tp-link-tl-wa850re-lan-80211b-g-n-300mb-s-plug-repeater.html

Tu masz film jak to działa

No o coś takiego chodzi. Tylko ten model to już leciwy. Już coś lepiej wziąć myślę z 5 GHz. Coś chyba wybiorę z tego TP-Linka z tych model 100+.

Edit:

Chyba to wybiorę: https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-sygnalu-wi-fi-tp-link-re205-ac750-14237567610

Tylko ja mam jedno “Ale” - te repeatery zwykle działają rozsiewając dodatkowe SSID. Nawet jeżeli nazwa sieci jest ta sama to roaming nie działa jak przy mesh (w sensie przełączania się na mocniejszy sygnał automatycznie). Jak nie ma tam w ogóle sygnału to spoko, ale możesz mieć sytuację że telefon nadal będzie widział “oryginalną” SSID i nie przełączy się z automatu na nową.

Najlepiej zamów przez neta, sprawdź i najwyżej odeślesz. Ale powinno działać

1 polubienie

Cudów nie oczekuję przy tym setupie. Ale jednak myślę, że do tego zastosowania starczy. Najważniejsze żeby net był. Kwestia wygody przełączania to sprawa drugorzędna. Mieszkanie jest przy granicy czeskiej to zasięg telefonu nawet słaby.

I dzięki za pomoc.

2 polubienia

Ja w domu rodzinnym używam Mercusys ME70X z WiFi 6, ale jest też tańszy model z WiFi 5 ME50G. Działają całkiem sprawnie i są wygodne :-).

1 polubienie

Dla siebie bym pewnie kupił, ale tam nie ma co inwestować za dużo. :wink: