"UPS" z długim czasem podtrzymania

Dopóki nie musiałem pracować z domu nie zwracałem uwagi na zaniki napięcia, ale po ostatnich planowanych wyłączeniach (8h) i awariach po wichurach (jestem zasilany z linii napowietrznej) zmieniła mi się perspektywa. Zastanawiam się nad rozwiązaniem, być może ktoś z Was już to ćwiczył i będzie w stanie coś doradzić. O ile z połączeniem, doborem mocy itd. nie mam większego problemu (chyba), tak nie mam żadnego doświadczenia z konkretnymi producentami, szczególnie, że rynek zdominowany jest przez chińskie wynalazki z naklejkami importerów.

Ze względu na na krótkie czasy podtrzymania nie mogę zastosować gotowego fabrycznego UPSa, więc w grę wchodzi tylko mniejsza lub większa samoróbka. Aspekt finansowy też ma znaczenie.

Myślałem o zastosowaniu akumulatora AGM 65Ah i czegoś takiego: Przetwornica GC 12V na 230V 300W/600W tryb UPS do Pieca CO

image

Rozumiem że kupno laptopa i powerbanku odpada?

Mam laptopa, pociągnie ze 3h+ bez utraty komfortu pracy, ale nadal potrzebuję zasilić monitor i modem.

A nie lepiej ups nawet nieduży plus generator prądu?

1 polubienie

Ze względu na hałas odpada.

Anker ma takiego skurczybyka. Sam mysle o zakupie w góry.

https://www.anker.com/products/variant/powerhouse-200/A1702111

3 polubienia

nie napisałeś, czy używasz sprzęt Apple. Jeśli tak to GreenCella odpuść - UPS nie ma softu pod Catalinę.

o to ważna sprawa jest. A masz coś co możesz polecić nie koniecznie z długim czasem podtrzymania? wystarczy żeby wysłało impuls do “bezpiecznego zamknięcia komputera”?

Tak to ważne bo w przypadku greencella można go wyjebac przez okno brzydko mówiąc. Komputer chce od razu się wyłączać zaraz jak się tylko włączy :smiley: bo raportuje 0% baterii UPSa.

Polecam APC. Nie ma jak sprawdzona firma, a nie jakieś polskie gunwo

1 polubienie

Zupełnie mi nie zależy na integracji z systemem, nie chce przekazywać do niego żadnych informacji.