Stawki z reklam w aplikacjach mobilnych

Przypuszczam, że w wąsatym gronie ktoś miał przyjemność brać udział w tworzeniu aplikacji lub gry mobilnej.

Mam nadzieje, że będziecie mogli pomóc lub doradzić :slight_smile:

Jakie są warte uwagi usługi do wyświetlania reklam? Coś oprócz AdMob?
Jakie są średnie stawki za kliknięcie, wyświetlenie reklamy?

@pawelorzech Ty coś wiesz? :smiley: Chodzi mi tu o jakieś średnie uproszczenia. Wiadomo, że ciężko jest wycenić.

1 polubienie

Niestety, nigdy nie pracowałem z takimi reklamami, ale mój educated guess jest taki, że jeśli nie będziesz mieć milionów wyświetleń, to nie ma za bardzo z tego kasy

Well, issue jest takie żebyśmy mogli w ciągu miesiąca za kasę z reklam pójść dwa razy na wódkę.
Kasa z reklam odjąć infrastruktura (serwer, rolling ip) i odjąć licencje AppStore i Google Play.

To ja szczerze mówiąc nie mam pojęcia jaki to musi być poziom wyświetleń, ale strzelałbym raczej poziom setek tysięcy niż tysięcy.

Weź miej litość Panie Szanowny.
Zablokuj jakieś premium usługi i daj IAP albo subskrypcje.
Ja automatycznie odinstalowuje aplikacje, kiedy widzę, ze są reklamy. Nawet jeśli można je odpłatnie usunąć, to i tak wywalam, bo dochodzę do wniosku, ze sam dev nie jest przekonany co do tego, ze wersja premium jest warta zakupu.

Reklamy w aplikacjach to najgorsza rzecz na świecie. Już corona virus jest lepszy.

4 polubienia

No fajnie, tylko ile jest takich ludzi jak ty, a ile jest dzieci, które nie mają podpiętej karty do iPada, za to praktycznie nieograniczoną możliwość oglądania reklam. Z jakiegoś powodu jednak większość deweloperów te reklamy ładuje (jeśli nie bezpośrednio do rozgrywki, to w formie „zapłaty” zamiast in-appa).

1 polubienie

Kolega Shaq napisał o aplikacji mobilnej, a nie o grze. Wiec najmłodsza grupa nam tu odpada. Starsza może rodzica poprosić o zakup. Nie widzę problemu. Mamy 2020. Ile znasz osób, które maja urządzenia za kilka/-naście tysięcy i szkoda im €2 na aplikacje? To nie 2010. Nie przesadzajmy.
Poza tym to niczego nie zmienia. Reklamy w grach i aplikacjach to moim zdaniem najgorszy experience, jakiego można doświadczyć używając urządzenia z iOS.

Jesli nie maja nic ciekawego do zaoferowania, to dają reklamy. Nie zapominajmy, ze statystycznie aplikacja w AppStore to kupa.

A poza tym reklamy można robić dobrze, ze smakiem i korzyścią dla użytkownika. Wystarczy zobaczyć, co robi Overcast i co będzie robić Castro.

3 polubienia

A co jeśli większość użytkowników posiada telefon za 500 złotych? (Xiaomi jakieś itd).

Druga sprawa to to, że aplikacja ma pomagać oszczędzać :slight_smile: dlatego nie chciałbym zacząć spotkania z użytkownikiem od powiedzenia płać (wiem, można to zrobić później :wink: )

2 polubienia

Masz racje. Zapomniałem w tej rozmowie o istnieniu Androida. Tam potencjał konsumenta i rynku jako całości wyglada zupełnie inaczej.
Mea culpa.

3 polubienia

Użytkownik Androida here, nie gram w gierki. Wolałbym zapłacić jakąś nieodczuwalną kwotę niż widzieć reklamy (i tak ich nie kliknę) ładujące biblioteki które ru**ają moje dane na wszelkie możliwe sposoby (poczytajcie sobie).
Sugerowałbym dodatkowo płatną wersję bez reklam.

3 polubienia

Statystyki pokazują ze reklamy powinno się dawać ludziom wyłączać przez in-app a nie jako oddzielna wersja premium :slight_smile: