Smart meter - Gaz i prąd, jakie macie o tym zdanie

Czesc, jestem ciekawy ilu z Was korzysta ze smart meter, nie chodzi tu o smart thermostat jeśli dobrze to rozróżniam, oraz czy jest sens to zakładać. Mam aktualnie propozycje od swojego dostawcy gazu i prądu i szczerze to nie wiem czy to się wiąże z jakimś ryzykiem, jakie zmiany będą, jedyne co wiem to to że instalują urządzenia drugiej generacji. Nie wiem czy w Polsce tak samo to wyglada ale dodam że chodzi o UK i Shell Energy.

2lajki

Do mnie codziennie wydzwania teraz SSE. I bardzo chcą podłączyć smart licznik do prądu.
Chętnie posłucham waszych doświadczeń :slight_smile:

Mam smarta od British gas od kilku lat. Na poczatku byly problemy z komunikacja pomiedzy licznikami gazu i odbiornikiem. Czasami sie nie synchronizowalo przez kilka godzin.
Jednak to juz dawno przeszlosc.
Moja taryfa to kombi czyli prad i gaz od jednego dostawcy. na wyswietlaczu mam wyswietlane zuzycie dzienne, tygodniowe i tak dalej. Rowniez chwilowe. Jak wlacze na przyklad czajnik elektryczny to mi sie zapalaja diody na pomaranczowo.
Generalnie patrze na ten wyswietlacz dosyc sporadycznie.
Co dla mnie najwazniejsze to to ze BG monitoruje moje zuzycie i sami dostosowywuja miesieczna oplate. Mi to bardzo pasuje.
Co jeszcze bardziej mi pasuje to to ze nie musze podawac odczytow licznikow co miesiac. To jest dla mnie osobiscie glowna zaleta tego calego ustrojstwa.

caly problem z pierwsza generacja smart meters byl taki ze kazda firma miala swoje. wiec jak sie przelaczalem z EON do BG to musieli do mnie przyjsc i mi liczniki zmienic. Oba. calkiem bez sensu.
Ponoc druga generacja ma to zmienic. Ale nie wiem jak w praktyce to wyglada.
Podsumowujac.
mi pasuje ten uklad. I jestem zadowolony

Dla mnie nie jest problemem podawanie tych liczników bo robię to w 5 sek z aplikacji, ale rozumiem że może się to dziać samo przecież więc czemu nie. Z tego co wiem to Shell instaluje liczniki 2giej generacji i niby nie ma problemu przy zmianie dostawcy, w moim przypadku prąd i gaz też jest od Shell. Zastanawiam się dlaczego tak chętnie chcą je wymieniać tym bardziej że cała operacja ma mnie kosztować £0, do tego niby nie podpisuję żadnego cyrografu i wszystko pozostaje tak jak jest (uaktywnia się tu “cebula”), więc nawet jak się wyprowadzę za miesiąc to kolejny wynajmujący nie będzie miał problemu ze zmianą dostawcy (mam nadzieję że tak to wygląda bo dom wynajmuję i nie chcę problemów). Jestem też ciekaw czy jest możliwość podłączyć pod to później Nest termostat, czy z uwagi na ten wyświetlacz opcja jest zablokowana.

1lajk

Nie Wydaje mi się aby smart meteor blokował montaż smart termostatu. Bo smart termostat steruje piecem/bojlerem a z licznikiem nie ma w sumie nic wspólnego. No chyba ze się mylę :slight_smile:

Myślałem że ten smart meter który pokazuje zużycie jednocześnie ma opcje ustawiania w boilerze :thinking:

Nie to dwie rozne rzeczy. Smart meter odpowiada tylko za zliczanie i przekazywanie do dostawcy Twoje zuzycia. Haka zadnego nie ma. dostawcy robia to za darmo bo po pierwsze jest rzadowy program ktory od nich wymaga unowoczesnienia infrastruktury (dostaja grant na to). A po drugie jak zalaza to maja po jakims czasie czste prognozy na calym obszarze jakie jest zuzycie i tak dalej.
W sumie dla dostawcy nie jest tak zle.

Co do termostatu czy to Nest czy Hive czy cokolwiek innego, jest to podlaczane bezposriednio do Twojego pieca. najczesciej do tych samych kabelkow do jakicj masz teraz podbiety zwykly reczny termostat. Jak masz bardzo stary piec to czasami trzeba pokombinowac.
plus jest taki ze jak sie bedziesz wyprowadzal, to taki inteligentny termostac mozesz zdemontowac i zabrac ze soba, zostawiajac stary analogowy.

1lajk