Domowe studio nagraniowe

Czołem,

Potrzebuję stworzyć swoje pierwsze domowe studio nagraniowe. Idea jest taka, że będę głównie używał go do tworzenia materiałów edukacyjnych (kursy programowania) oraz do wideokonferencji. Potrzebuję we względnie rozsądnej cenie kupić:

  • tło (green screen lub coś podobnego)
  • oświetlenie
  • kamerę
  • mikrofon

Z mojego wstępnego rozpoznania tematu skłaniam się do zakupu:

  • tło - elgato green screen (rozkładany jak rollup)
  • kamera - Logitech C922
  • mikrofon - Blue Yeti + ramie RODE (ew. SPC Gear bo jest nieco tańszy)

Kompletnie jednak nie wiem ile i czego potrzebuję żeby dobrze oświetlić kard. Myślałem nad 2 softboxami fotograficznymi, jednak boję się, że będzie to wytwarzało wysoką temperaturę. Wolałbym coś LEDowego, jednak tutaj kompletnie nie mam wiedzy ani doświadczenia.

Jeśli ktoś zechciałby podpowiedzieć jak zbudować takie “studio” w rozsądnych pieniądzach (oczywiście nie chcę jakoś bardzo oszczędzać, ale kupienie lustrzanki + karty do przechwytywania to chyba już nieco za duży koszt) to będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Moje propozycje sprzętu są podyktowane różnego rodzaju materiałami znalezionymi w internecie, jednak osoby z większym doświadczeniem na pewno będą w stanie podpowiedzieć coś więcej.

Z góry wielkie dzięki wszystkim za pomoc,
Piotrek.

3 polubienia

cc: @Voland

2 polubienia

Jaki kadr będzie na tych nagraniach? Siedzisz przy komputerze i green screen za tobą, czy też coś bardziej pro? Kamery internetowe nie nadają się do niczego poza miniaturowym oknem gdzieś w roku ekranu, a i z tym różnie bywa. Mam Logitecha Brio i za każdym razem podpinam lustrzankę, bo od Logi to i telefon komórkowy byłby dużo lepszy (więc jak bardzo nie chcesz wydawać kasy żeby od razu to dobrze wyglądało, to lepiej już iPhone użyć jako kamerki internetowej). W rankingu najgorszych zakupów w życiu, Brio mam w czołówce.