#511 - Zakupy na telefon

Originally published at: #511 – Zakupy na telefon – YesWas | Podcast

Co ten Apple taki średniowieczny, jak przekierować połączenia telefoniczne, bezobsługowe sklepy Amazona jednak z obsługą i dodatkowe źródło prądu. Takie rzeczy dzisiaj w odcineczku.

Linki z odcinka:

Nasze sociale:

Zostań mecenasem naszego podcastu. Już od 15 zł lub 3$ odblokuj dostęp do półodcinków After Dark dostępnych tylko dla Patronów. Kliknij tu (⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.patreon.com/ywp⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠) i wspieraj redakcję Yes Was.

Potrzebujesz maila albo VPN? Polecamy: Fastmail – ⁠⁠https://bit.ly/FastmailYWP⁠⁠⁠⁠, Surfshark – ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://surfshark.deals/yeswas⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Porozmawiaj z nami i naszą cudowną społecznością na forum Yes Was Podcast: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://forum.yeswas.pl⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Możesz być z nami w kontakcie także na grupie na ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Telegramie⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠: https://yeswas.club

Żabek Nano jest podobno ok. 50 w kraju.

2 polubienia

Jezu, ale miałem w pierwszym momencie zagwozdkę do jakiej firmy Arlena zadzwoniła.

2 polubienia

Niby fajnie, że obsługa telefoniczna w :apple: jest miła i w ogóle ale mogliby po prostu dać możliwość przez www czy apkę zakupu na fakturę? Chyba nie jest to zbyt skomplikowane dla takiej firmy :thinking:

ale przecież można na fakturę kupować w ejplu przez www. od praktycznie zawsze tak kupowałem, na którymś etapie sie podaje dane do faktury i po sprawie.

Z podcastu brzmiało to tak jakby nie było takiej opcji. Tylko jak się zamówi przez www to trzeba później pisać i prosić o FV. Nigdy nie zamawiałem nic tam, więc nie wiem jak to wygląda faktycznie. No ale logika podpowiada, że taka funkcja jednak powinna być, a nie że jak chcesz zamówić coś na FV to najlepiej telefonicznie.

podajesz tylko ze kcesz fakture, później nip i po sprawie.

To dlaczego @wittamina tak się z tym bawiłaś skoro to takie proste jak być powinno? Albo może ja czegoś nie zrozumiałem w podcaście :thinking:

ma nadzieje ze nie to nie clickbait :slight_smile:

Żądamy wyjaśnień w tej sprawie.

Według strony Apple jednak trzeba dzwonić

można było ale już nie można, przynajmniej nie tak prosto

od pewnego czasu przez którąś zmianę w prawie unijnym nie można, sam przez to przeszedłem we wrześniu zeszłego roku
chyba chodzi o to, że to jednak nie jest WNT i nie mogą policzyć VATu normalnie (kiedyś [jakoś do 2022, wtedy ostatni raz tak bezproblemowo kupowałem] był nabijany VAT irlandzki, czyli też 23%, ale sama przesyłka przychodziła z Czech, więc niby liczyło się to jako WNT ale robiło problemy przy księgowaniu)

otóż jak się kupuje przez stronę, to w miejscu na dane do faktury bodajże nie ma nawet miejsca na NIP, więc otrzymuje się normalną fakturę na osobę fizyczną z pełnym VATem - po otrzymaniu towaru w przeciągu kilku dni trzeba zadzwonić i prosić o korektę na fakturę z VATem 0 i NIPem - wtedy VAT zwracają na kartę uzyta w zamówieniu, a faktura jest na kwotę netto
efektem powyższego jest dużo papierologii, bo ja na jeden zakup dostałem chyba 4 dokumenty łącznie z korektami
(a jak towary przychodzą osobnymi paczkami ze względu na różnice w dostępności, to się dostaje osobne faktury na każdą przesyłkę i procedury trzeba przejść osobno dla każdej z nich, ale dopiero po otrzymaniu wszystkich rzeczy z zamówienia…)

gdyby kupować przez telefon, to od razu dostaje się fakturę bez VATu i z NIPem, tylko trzeba czekać w kolejce i niestety w tym czasie podczas premiery nowych sprzętów coś się już może wyprzedać i czas oczekiwania robi się dłuzszy, a do tego, jeśli robi się to przez telefon pierwszy raz, potrzebne jest założenie profilu klienta z danymi do faktury, więc wydłuża się to dodatkowo na tę okoliczność

ale sam proces zakupu i obsługa :top:
pracownicy znają asortyment, są totalnie pomocni i cierpliwi, widać przeszkolenie, bo przez wszystkie kroki przeprowadzają za rękę

mi wygląda na 46, więc całkiem :white_check_mark: correct

właśnie wykilkałem airtaga - nic sie nie zmieniło od zeszłego roku jak mb aira kupowałem
proszę nie wprowadzać w błąd:)

no to pytanie kiedy kupowałeś tego MB Air, bo we wrześniu przy premierze iPhonów kilka osób na wąsaczowym telegramie miało dokładnie tę samą historię

więc nie wprowadzam w błąd, bo sam tak kupowałem i spedziłem parę rozmów z obsługą na infolinii, a poza mną byli inni dotknięci tą zmianą

przez jaką stronę kupowałeś i czy przypadkiem nie masz jakiegoś profilu formowo-korporacyjno-spółkowego, który może działa inaczej niż np. dla JDG i to ty wprowadzasz w błąd :slight_smile:

EDIT przeklikałem też teraz zamówienie na próbę i w polach danych do faktury nie ma nigdzie nr NIP

aira kupwalem w marcu zeszłego roku.
ten scren jest sprzed 5 minut jak klikałem airtaga testowo (bez finalizacji)- mogę się poswiecic i przejść dalej przeżyje te 150pln #prawdaponadwszystko . mam profil zwykłego szarego człowieka z podpięta kartą.

1 polubienie

być może masz w ustawieniach adresu w dodatkowym polu wpisany NIP, tak jak się robiło i kiedyś przechodziło, ale już nie przechodzi
jak się chce legitną fakturę z NIPem, to niestety

1 polubienie

pewnie mam tak wpisane, ale co w tym jest zlego/niepoprawnego - na fakturze musi byc wpisany nip i to jest wszystko jakie to ma znaczenie, gdzie on jest wpisany?

no znaczenie ma takie, że nie wystarczy wpisany NIP jako komentarz, bo tak to i ołówkiem można sobie dopisać samemu na fakturze

faktura z Apple musi być wystawiona na NIP UE więc z PL na początku i tu był kiedys cały cyrk z tymi ich fakturami - kupowało się z polski na polski NIP z PL przed numerem, wystawiali ci fakturę na spółke Apple z adresem w Irlandii, ale z NIPem z PL w numerze, więc tak jakbyś kupił z Polski, ale jednak z zagranicy, a na dodatek przesyłka przychodziła z Czech, więc może tobie to wszystko jedno, ale księgowym to dokładało dodatkowej roboty i stresu

pokomplikowali to kiedyś, więc chcieli odkręcić i zakręcili jeszcze bardziej i teraz musimy kupowac przez telefon

problemem jest tylko VAT, do numeru nip z przodu dopisać PL i walić, księgowi normalni akceptują.