Unity - pierwsze kroki

Siemka!
Zacząłem swoją przygodę z Unity. Na wstępie zacząłem od tutoriali z learn.unity.com, ale jak na razie mniej wiem niż na początku. Niby wszystko fajnie rozpisane, ale jak na razie dowiedziałem się od nich, że Unity jest superświetneizajebiste do wszystkiego. Podobają mi się te minigry na wejściu, lecz niewiele mi mówią jak faktycznie mogę tworzyć coś własnego, od zera.

I tu pytanie do Was, drodzy Wąsacze - czy znacie jakieś godne polecenia poradniki/podręczniki? Jestem osobą techniczną, programuję od 5 lat, więc nie jestem zielony w temacie. Zależy mi na czymś, co pokaże jak używać samego narzędzia, co ważne - jak używać go dobrze (dobre praktyki i te sprawy). Więc nie chciałbym poradników dla osób zielonych, a jak na razie tylko na takie trafiałem.

Siema, jeśli chodzi o Unity to może za bardzo się skupiasz na byciu od razu pro :slight_smile:
To nie jest pisanie kolejnej aplikacji biznesowej lub landing page. Tu póki jesteś świeży będziesz miał ciągły R&D. Gra ma ostatecznie być grywalna.

Na Twoim miejscu zacząłbym od:

Następnie zacznij własny projekcik.
Jak Ci się spodoba to idź na game jam.

Jako alternatywę polecam Unreal Engine.

1 polubienie

Heh, to całkiem możliwe :sweat_smile: A na poważnie - nie chodzi mi o bycie od razu pro, moje uprzedzenie wynika raczej z nabycia bardzo złych praktyk z uczelni oraz dodatkowych kursów. Oni zwykle uczą jak coś robić (co jest ok), lecz niekoniecznie jak robić to dobrze (co już nie jest ok). Gwóźdź wbijesz czymkolwiek twardym, ale jednak lepiej robić to młotkiem.

Lecę dalej z learn.unity, zobaczę czym się to skończy.

1 polubienie

Unity ma całkiem rozsądny tutorial jak programować skrypty:

Dla mnie niektóre części są nudne, bo gościu tłumaczy podstawy podstaw programowania. Pomijając to, sam kurs jest świetny i jaram się jak pochodnia, przechodząc przez kolejne części :smiley:

Z ciekawości – czemu nie Unreal? Ja mam uraz do Unity przez optymalizację kilku fajnych tytułów, a raczej jej brak, no i pod względem zastosowań Unreal mi bardziej pasuje, więc kiedyś chciałbym się nauczyć podstaw. W Unity podoba mi się niższy próg wejścia/łatwiejszy początek, z kolei to że UE5 będzie skalował modele w locie mi mega imponuje. Kiedyś dużo myślałem nad tym za co się zabrać, ale przez UE5 w moim przypadku dylematy zniknęły.

Nie lubię C++, mam złe doświadczenia z uczelni. Za to bardzo lubię pisać w C#, więc to był jedyny powód wyboru Unity.

1 polubienie