Ubezpieczenie telefonu - warto?

Jako iż planuję zakup nowego iPhona naszła mnie rozkmina, może by go ubezpieczyć ? :thinking:
Macie jakieś doświadczenia z ubezpieczaniem swojego smartfona ? Warto czy może wręcz przeciwnie ? Gdzie najlepiej ?
Jak to działa, czy w przypadku szkody takiej jak pęknięty ekran, szklane plecki czy kradzieży wymieniają go od ręki ?

Mój kuzyn miał ubezpieczonego iPada w euro RTV (przy zakupie) rozbił go. Koniec końców nie uwzględnili ubezpieczenia bo w uszkodzeniu uczestniczyły osoby trzecie (w formularzu podał ze w pociągu ktoś mu go wytracił czy coś w ten deseń)

Ja w Uk każdy telefon od początku mam ubezpieczony i wymieniałem multum razy.
Ostatnio ubezpieczenie w carphonewarehouse. Za IP X miesięcznie coś koło 12 funtów. Potłukłem telefon, poszedłem do sklepu i mówię „panie mam tu bubu”
3 minuty £60 skasowane nowy telefon do odbioru.

6lajków

Fajna opcja, w PL znalazłem coś takiego jak simplesurance tylko chciałbym się dowiedzieć jak się to sprawdza w praktyce, bo jak wiadomo każde ubezpieczenie jest dobre, gdy nie trzeba z niego skorzystać :slight_smile:
Jak za telefon kosztujący 5k to 12 funtów brzmi rozsądnie szczególnie, że w zamian mamy nowy telefon.

1lajk

Zdaje się że w Revolucie można sobie telefon ubezpieczyć, pytanie jak to działa (optymistycznie zakładając, że w ogóle).

1lajk

Na świeżo. Moja żona rozbiła wczoraj wieczorem ip xs. Ubezpieczenie w revolut. Zgłosiłem szkodę wczoraj wieczorem przez aplikacje. Ściągnęli z konta opłatę 50 albo 60 funtów nie jestem teraz dokładnie pewien ) i jutro ma przyjechać kurier zabrać stary i odrazu wyda nowy.
Dodam edit jak się to potoczy dalej.

6lajków

Ja korzystałem z ubezpieczenia Screenity (jest apka w Google Play i Appstore).
Ubezpieczenie obejmuje szkodę wyświetlacza do kwoty 1000 zł, natomiast jest dość tanie. Płacisz 109 zł za rok lub po 9,99 zł miesięcznie (ja tak płaciłem).

Mój Pixel 2 XL mi wypadł z kieszeni na kamyki przed garażem i ekran stłukł się w 2 miejscach. Sytuację zgłosiłem tak jak miała miejsce (bez udziału osób 3-ich) i po 2-3 dniach przyjechał kurier po telefon. Poleciał do serwisu chyba w Białymstoku. W każdym razie powinni naprawić w 10 dni roboczych, realnie było to koło 15, ale ekran nowy jest.
Wymiana ekranu w serwisie to ok 800 zł, więc 700 zł zaoszczędzone.

moment moment. To jest sprawdzona informacja czy “coś tak jakby”? EuroRTV nie ma ubezpieczenia tylko pośredniczy w procesie zakupu z jakimś TU. I z tego co ja wiem (a siedzę w ubezpieczeniach) to właśnie POWINIEN zajść czynnik osoby 3 (w skrócie bo to może być również na zasadzie ryzyka czynnik naturalny jak np. wiatr otwierający uchylone okno - tylko w niektórych TU). To są najprostsze sytuacje do wypłaty odszkodowania. Z mojej strony mam doświadczenie z urządzeniami zakupionymi w Euro RTV, w x-kom i w Komputroniku. Wszystko na tej samej kanwie i ubezpieczenie zadziałało (wymienili w ramach ochrony uszkodzone elementy bez żadnej dopłaty).

Uszkodzenia mechaniczne (zbite ekrany) są dosyć łatwe w likwidacji. Trudniej się dochodzi praw jeśli telefon upadnie, przestanie działać np. gniazdo słuchawkowe. Wtedy to od oceny serwisu zależy co było przyczyną usterki. Uszkodzenie mechaniczne patrz j.w. Jeśli wada produktu to rękojmia albo gwarancja.

1lajk

Nie wiem dokładnie co mu napisali. Jedyne co słyszałem z opowieści przy „świątecznej wódeczce” ze odmówili mu naprawy ze względu na udział osób trzecich.

Ogólnie dla mnie takie ubezpieczenia powinny działać na zasadzie
*Płacisz miesięcznie x pieniądza

  • urządzenie zostaje uszkodzone
    *idziesz/wysyłasz urządzenie do sklepu
    *placisz opłatę „excess fee”
    *dostajesz nowe/naprawione urządzenie
    I na szczęście moje doświadczenia są takie
    Jednak niejednokrotnie gdzies można usłyszeć ze ubezpieczalnie/sklepy szukają luki by nie ponieść kosztów. Ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.
    Aktualnie każde urządzenie elektroniczne które zakupuje (od czajnika przez lodówki kosiarki TV itd) jest ubezpieczone.
1lajk

potwierdzam, ja też wszystko ubezpieczam.

Ubezpieczenie nie jest potrzebne do momentu jak jest potrzebne. Frazes ale tak jest.
Ja na to nie patrze tak czy mi się to “zwróci”. U mnie to ma działać. A szkoda może (i tak będzie napewno vide prawo Murphiego) przytrafić się w najmniej odpowiednim momencie. Fajnie wtedy jak polisa Ci to załatwia.

Przy obsłudze szkód z telefonami fajnie by było tak, że dostajesz jeszcze tel zastępczy na czas naprawy… Ale wiadomo, że to pobożne życzenie i nie załatwia wszystkich problemów (bez wchodzenia w szczegóły)…

Też znam historię z problemami z wypłatą odszkodowania czy naprawy. Ale ja nie mam takich doświadczeń. A wiem z praktyki, że klienci MYŚLĄ, że coś mają ubezpieczone (Paaaanie co taka droga ta polisa, tańszą można?!) a potem przy szkodzie Ubezpieczyciel zły.
Przeczytaj OWU w zakresie § co ubezpieczenie obejmuje a potem § wyłączenia ogólne i szczegółowe (10 min czytania) i wiesz kiedy może się przydać.

Ma ktoś dobre ubezpieczenie na telefon w UK? Albo ma opinię na temat tego: https://www.switchedoninsurance.com? Znalazłem ich na moneysupermarket i za £15 miesięcznie mogę ubezpieczyć trzy gadżety (2x telefon zrobię). Wyglądają rozsądnie, a ubezpieczenie ma chyba spoko warunki, ale może ktoś coś dopowie.

Korzystałem z ubezpieczenia w Revolut. Co ciekawe nawet chciałem je anulować na tydzień przed zalaniem XS-a, który był pół minuty pod kranem (a ma IP-68). Serwis oczywiście oferował jedynie płatną wymianę na nowy model. Po mailach, wycenach, kontaktach (i wyłożeniu pieniędzy najpierw z własnej kieszeni) po czasie przyszedł przelew od ubezpieczyciela. Czy polecam? Nie wiem, ale przynajmniej byłem do tyłu 550 zł (wymagany wkład przy zgłaszaniu roszczenia) vs 5k za nowy telefon :money_mouth_face: Ale polecam dokładnie przeczytać regulamin.

1lajk

Osobom z Polski polecam kupowanie AppleCare+ przez Apple DE.

Jeśli macie AC+ (które jest niestety bardzo drogie), to nie ma czegoś takiego, jak roszczenia, odmowy naprawy, proszenie się, czekanie na zwrot pieniędzy etc.
Zepsuliście telefon? OK, umawiacie wizytę w AS, płacicie €29 za zbity ekran albo €99 za wszystko inne i nie musicie się prosić, liczyć na łaskawość ubezpieczalni i przede wszystkim - czekać. Wszystko załatwiane jest tego samego dnia, o ile zamienniki są na stanie sklepu, a taka informacje można przez chat albo infolinie uzyskać.

Minus jest taki, że czeka Was wycieczka do Berlina, jeśli coś się stanie. Plus jest taki, że czeka Was zwiedzanie Berlina, jeśli coś się stanie.

AC+ jest bardzo drogie, ale żadne inne rozwiązanie nie daje Wam 100% pewności, ze wszystko pójdzie jak po maśle. AppleCare+ daje Wam taka gwarancje.

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytania jaka jest szansa, ze telefon rozwalicie i na ile wyceniacie swój spokój.

I tak, możecie wykupić takie ubezpieczenie nawet na telefon kupiony w Polsce w AOS albo od AAR.

2lajki

Dodam jeszcze, że w USA jest oferowane także AppleCare+ z dodatkowa ochrona przed zgubieniem i kradzieżą telefonu, wiec tylko kwestia czasu jest, aż pojawi się to w Europie.
Jeśli zgubimy telefon, to płacimy $269 netto i dostajemy nowy telefon. Jedyny warunek to włączone Find My iPhone.

1lajk

Tanio nie jest ale jest faktycznie super opcją. Dodam tylko a propos ceny:
XR 128 kupiony w Cortlandzie. Suma Ubezpieczenia 4k (kupowałem jeszcze za tyle ;/), ubezpieczenie na 2 lata, PZU, opcja Uszkodzenie (czyli opcja “środkowa” bo wyżej jest jeszcze Uszkodzenie + Utrata) to koszt 857,00 zł… A to na pewno nie jest tak dobre ja AC+, które za 229 euro też jest na 2 lata.

Jak sobie teraz przypomniałem tą polisę to się zastanawiam po co ja noszę telefon w pokrowcu…

2lajki

Ubezpieczyles sie juz w tej firmie ? Jest jakis referral?

Nope, jeszcze nie ubezpieczyłem w żadnej. Nie wiem, może w Revolucie to zrobię…

Nie wiem, w ostatniej karcie jest na dole “insurance” i tam za £2 tygodniowo mogę mojego 11 ubezpieczyć.

Paweł idź w revoluta. Wymiana telefonu żony bez żadnych problemów. Wszystko tak jak opisane. Sprawnie i szybko naprawde polecam.

2lajki

U mnie revolut wycenił cover na £2.74 tygidniowo. To jest £142.48 na rok. AC+ na dwa lata to £199. Nigdzie nie widzę czy pokrywają kradzież lub zgubienie. W moim przypadku excess wynosi £225😱

Raczej kupie AC+ tymbardziej, ze telefon potrzymam 2 lata. Szkoda, ze AC+ w UK nie ma jeszcze miesiecznie tak jak w Stanach. Taki system pasowalby tym ktorzy planuje miec telefon przez rok.

1lajk

Teraz sprawdziłem jak wychodzi dla mnie w revolucie i chybanich pogrzało.