📝 To-do appki

Ale te przypomnienia są chyba jednorazowe?

Myślę, że do każdej godziny dam termin “codziennie o xx.00”. Trochę pokrętne.

Jak ustawisz przypomnienia 'codziennie o 8:00 to pojawią się w zadaniu następnego dnia. Tylko główne zadanie ustaw co 1 dzień. Niestety będziesz musiał odkliknać podzadania następnego dnia. Jakimś rozwiązaniem jest duplikowanie sobie codziennie zadania.

Ja korzystam z TickTick do zadań i tam jest opcja nawyki. Wydaje mi się, że to jest właśnie to czego szukasz… tylko w innej aplikacji :wink:

3lajki

Miałem akurat zapytać o TickTick. Kto używał i z jakim skutkiem? Ma masę opcji już w wersji darmowej. Jakby ktoś zabrał najlepsze z Todoista i - strzelam - Any.do. Chociaż to chiński produkt. Nie badałem tematu prywatności, ale może być dyskusyjna :slight_smile:

Co do prywatności, to TickTick wypowiadał się na Reddicie, że mają osobną aplikację dla Chin do zadań (nazwy nie przytoczę, bo nie pamiętam), a baza danych z zadaniami dla reszty świata jest trzymana na serwerach Amazonu.

Tick Tick, jest moją ulubioną appką. Jednak, brak API przekierował mnie na Todoista ostatnio na próbę. Po drodzę przypomniałem sobie właśnie o Any.do, która zrobiła niezły skok do przodu. Ma super listę zakupów, która automatycznie kategoryzuje produkty. Odświeżyli też wygląd, ale widać, że jeszcze są w okresie intensywnego dodawania funkcjonalności, na przykład w wersji webowej nie możesz przeglądać zadań według tagów, co bardzo lubię i często korzystam.

Tick Tick oferuje najwięcej wśród darmowych wersji dostępnych appek, polecam serdecznie.

To czego w końcu używasz? Todoist?

Tak :slight_smile: w pełni

Premium? Mam jeszcze darmowe 2 miesiące (kończą mi się jakoś pod koniec maja), ale kurczę… Coś się nie mogę przestawić do w nich… Może też kwestia, że obecnie nie mam XXX liczby rzeczy do ogarnięcia w danym tygodniu.
Myślałem przez chwilę o Thingsach, ale…

Ja mam dalej codzienne powracające zadania, nawet jak nie mam wielu zadań dodatkowych (chociaż tez się pojawiają). Jeszcze mam premium chyba do końca maja, ale jak się skończy - wezmę dalej.

Skąd takie nagle przejście z ekosystemu Things na todoist?

O, tu.

A teraz jeszcze jestem Windows only, to już w ogóle.

1lajk

Ok, zadania, a czy korzystacie w takim razie z kalendarza obok ToDo? Jakie rzeczy u Was trafiają do kalendarza a jakie do ToDo?

W tym momencie w kalendarzu dodaję tylko spotkania i urodziny.
Wielką zaletą Todoist jest to, że można każdemu projektowi przydzielić odpowiedni podkalendarz w ramach kalendarza Google (w Nozbe się tego nie doczekałem :pensive:). Dlatego wybrane projekty z Todoist mam również w kalendarzu Google.

2lajki

jak to zrobić?

  1. Na wersji webowej lub desktopowej Todoist:
    Menu “trzykropek” na danym projekcie --> kanał kalendarza projektu --> kopiuj

  2. W kalendarzu Google:
    Inne kalendarze --> Z adresu URL --> (wklej)

  3. Zmień nazwę kalendarza na bardziej ludzką :wink:

  4. Jeżeli w kalendarzu Google miałeś kalendarze Todoist, to go wyłącz (bo on zawiera wszystkie zadania z Todoist - dublowały by się).

Powtórz dla kolejnych projektów.

3lajki

Dobra, dzisiaj używałem todoista mocniej niż zwykle i kurczę - zostanie ze mną na dłużej. Lepszej opcji w tej kasie póki co dla siebie nie widzę.

2lajki

Mimo mi się to wszystko czeka. Nie chcę uchodzić za jakiegoś hipstera, ale jak zacząłem używać Todoist trochę na czuja, trochę przypadkiem szukając “czegoś jak Thingsy” tylko dostępne nie na iOS. Bo @pawelorzech siętak Thingsami zachwycał a ja nie mogłem ich mieć. I teraz jak Paweł się przeniósł i “wszyscy” po kolei się zachwycają to miło mi się czyta, że jednak wybrałem dobrze i nie muszę kombinować. Bo tyle ludzi zachwalało Nozbe i inne aplikacje jako lepsze do GTD, że miałem wątpliwości.

6lajków

Czy tylko mnie zaczęło drażnić ile się trzeba naklikać na desktopie żeby cokolwiek zmienić w ustawieniu zadania w Todoiście? Wydawało mi się że kiedyś było lepiej, ja niestety z apek to-do korzystam falami jak mi się dupa pali więc nie jestem na bieżąco z rozwojem aplikacji.

1lajk

zależy jak na to patrzysz
ja zwykle wchodzę w edycję zadania i dopisuję co się zmienia, nie grzebię ręcznie w liście projektów/labeli, powiadomienia też piszę, więc raczej kwestia przyzwyczajenia

1lajk