Team Viewer alternatywa

Mam wielu znajomych, rodzinę “starszej daty” i jestem ich “domyślnym informatykiem” jak coś się zepsuje drobnego na kompie to do mnie dzwonią. Albo z czymś mają problem i " - Piotrek pomóż". Niestety wszyscy na windowsach.
Do tej pory TV był spoko. Ale jest problem bo co chwila aktualizacje (a różne wersje programu ze sobą nie gadają i się robi problem bo oni nawet nie wiedzą jak zrobić aktualizację), jakieś limity czasowe wprowadzają i kłopot.
Czy jest coś alternatywnego? Najlepiej aby działało na natywnym remote dekstop windowsowym. MacOS ma to zaszyte w systemie. Windows chyba też ma. Jest jakiś protokół żeby się połączyć macOS -> windows? Jak Wy to rozwiązujecie? Jest takie rozwiązanie dla smartfonów: macOS -> android? iOS->iOS? iOS -> android?

Windows chyba tylko w wersji Pro na możliwość tworzenia serwera. Może aplikacją Aero Admin? Przez jakiś czas korzystałem z tego w pracy ale ostatecznie jednak przeszliśmy na TeamViewer

Jest też coś takiego jak Pulpit zdalny Chrome ale nie wiem jak to działa.

Anydesk polecam. Przesiadłem się z Teamviewera na niego.

3 polubienia

Anydesk sprawdz :wink:

2 polubienia

jak mają o365 to masz teamsy

Ups

dlatego najchętniej robiłbym to przez natywne rozwiązanie systemowe. Tylko z tego co widzę coś takiego nie istnieje na linii mac->windows

Jest pulpit zdalny na Win i natywny klient do niego na MacOs

jak? Możesz coś więcej?

A na Windows (od Pro) zdalny pulpit. Jednak zadziala w LANie a poza to VPN lub przekierowywanie portow Cie czeka.

Czy Apple naprawdę ubiło wbudowany w system remote desktop mac <-> mac? https://support.apple.com/pl-pl/HT208922
Czyli jak rozumiem screen sharing jest dostępny tylko dla komputerów w tej samej sieci?
https://support.apple.com/pl-pl/guide/mac-help/mh11848/mac

Jeśli chcę zdalnie to muszę kupić Apple Remote Desktop za 380 zł, żeby mamie zdalnie pokazać co nie tak działa z pocztą albo muszę zainstalować Team Viewer?
Czy naprawdę oni to zrobili?