System do zarządzania w firmie

Cześć Wszystkim :slight_smile:
obecnie poszukuje systemu do zarządzania w firmie.Jaki system ERP / CRM wybrać? Macie jakieś doświadczenia? czego unikać? Ilość użytkowników wynosi 7 osób. Byłbym wdzięczny za pare słów :slight_smile:

Może napisz coś więcej czym się zajmujecie oraz co tak naprawdę chcecie aby robił ten system.
Ewentualny budżet jeśli jest jakikolwiek ustalony.

Tak z grubej rury nie wiedząc nic więcej to powiedziałbym Basecamp.

mógłbym napisać o tym elaborat ale postaram się streścić.
Musisz sobie odpowiedzieć na jedno zajebiście ważne pytanie… Nie, na kilka pytań:

  1. jaki jest cel tego systemu (i to konkretnie jaki jest cel, trzymanie bazy kontaktów to nie jest cel - sama baza nic nie daje - tylko to jak z tych danych dalej korzystasz, jak przetwarzasz, W JAKIM CELU)
  2. z czym i jak bardzo taki system się musi integrować. I tu znowu - najważniejsze zastosowania - czy musi być mobilny (np. przydaje się handlowcom w terenie), czy raczej ma zbierać jak najwięcej ticketów, integrować się z mailem i kalendarzem? Może z jakimś programem fakturowym/magazynowym?
  3. jak zaawansowane dane będą zbierane - żeby taki system nagle nie spowodował, że więcej pracujesz nad poprawnym wprowadzaniem danych zamiast nad zadaniami w firmie. A jak nie wprowadzisz jakiś danych to czy to paraliżuje dalsze prace?
  4. jak bardzo podatny na customizacje ma być system? Bo założenia założeniami ale w trakcie pracy na nowym narzędziu zawsze okaże się, że czegoś brakuje albo mogłoby być zrobione bardziej pod Ciebie. Takie rzeczy wychodzą dopiero podczas intensywnego korzystania.
  5. czy to będzie jedyny, główny kombajn czy narzędzie do centralnej komunikacji i wspomagania dotychczasowych rozwiązań?

I teraz moja sugestia. Tobie może nie pasować ale nie znam szczegółów więc nie wiem jakie to ma mieć zastosowanie. Trello (lub Airtable ale poniżej opiszę Trello).

Możliwości adaptacji tej aplikacji jest ogromne. Dodatkowo automatyzacje, crossplatformowość, społeczność itd.

I teraz przy takim zespole tworzycie sobie odpowiednie tablice, dodajecie interesujące power-upy (a tam jest kosmos rozwiązań), spinacie to z kalendarzem, aplikacją mailową itd.
Jeśli rozwiązanie zaspokoi zapotrzebowanie to wygrałeś. Ale jeśli nie to tutaj przynajmniej możecie sobie ułożyć z gotowych klocków sposoby zastosowań, interakcje itd. i potem jak już to przetestujecie sprawdzić jakieś bardziej wypasione (płatne) rozwiązanie i “przekopiować wydeptane ścieżki”.

Poleciłem to znajomym do kilku firm z różnych branż i naprawdę fajnie im to działa. Firmy usługowe, produkcyjne, sprzedażowe.

Plusy:

  • niska technologiczna i finansowa bariera wejścia
  • duża elastyczność
  • duża społeczność i casey zastosowań
  • tablice można zaadoptować do różnych zastosowań (tablica z klientami, z zamówieniami, z zadaniami) i łączyć je ze sobą (odnośniki),
  • działa na każdym sprzęcie (dedykowana aplikacja)

Minusy:

  • to nie jest Twój system, nie Twój serwer,
  • trzeba trochę czasu, żeby to właściwie poukładać czyli trzeba jednej ogarniętej osoby, która zna możliwości i to poustawia,
  • może nie być rozwiązań dokładnie Twojego problemu i nikt Ci tego nie napisze (chyba, że można własne aldony dodawać ale nie znam się na tym).

Ja się przekopałem przez bardzo wiele różnych systemów ale one wszystkie były szyte pod proste/popularne rozwiązania. I to kompletnie nie zaspokajało mojego zapotrzebowania. Czasem drobne niuanse powodowały bezużyteczność systemu (brak jakiegoś pola, lub możliwości jego zrobienia). Dlatego polecam rozwiązanie, które możesz plastycznie dostosować aby potem ewentualnie na tej podstawie robić dedykowany system.

2 polubienia

Może przyda Ci się ten odcinek MWF https://malawielkafirma.pl/crm-dla-malej-firmy/ Jak się zarejestrujesz to jest “formularz” w xls z 12 pytaniami, które bardzo dobrze robi szkic i zmusza Ciebie samego do konkretnych odpowiedzi na zasadnicze pytania.

1 polubienie

Wybaczcie za brak odzewu… : \ niestety zaginełem w akcji.

Ogolnie system ma zbierać wystawiac faktury oraz być systemem magazynu. Cenowo stawialbym coś w okolicach 200-300 zł miesiecznie jeśli system bedzie wart tych pieniedzy. Możliwe, że realne kwoty są wyższe za takie programy. Niestety przez realia google i innych wielkich usluch w chmurze jestem przyzwyczajony do w miare rozsadnych kosztów

Wfirma.pl jeśli może być online - ma to wszystko i jeszcze trochę.

Zgadzam się ze wfirma jest spoko. Przepatrz co tam mają bo będziesz zadowolony. Kiedyś wziąłem bo miał być tani program do wstawiania faktur na mac a jestem już od paru ładnych lat.
Nie korzystam z opcji magazynowych ale ma je bardzo sparawnie porobione. Od biedy można powiedzieć, że mają również CMR (ale to od biedy - raczej baza kontaktów) i ładne analizy przychodów i kosztów.
Fajne jest również to, że możesz pointegrować się z firmą, która za ciebie będzie wysyłać FV pocztą (za bardzo rozsądne pieniądze)
Na plus też baza wzorów dokumentów.

Minusy?
Brak aplikacji mobilnej. Dorobili się ostatnio strony, którą da się obsługiwać z poziomu smartfona ale to jest nigdzie blisko jakiejkolwiek użyteczności oprócz przeglądania FV i może wysłana ich mailem.

Nie przesadzaj, ja wszystko robię z iPada :grin:
Z ciekawych rzeczy mają możliwość integracji z Allegro jeśli to komuś potrzebne i kilkoma wybranymi bankami (tu żałuję że mojego nie ma na liście, bo muszę przelewy ręcznie puszczać a tak by się to mogło z automatu robić). Jest moduł do faktur, jest moduł do zarządzania kadrami, jest moduł magazynowy, jest niby CRM (tu się zgadzam, mógłby być lepszy) i co ważne automatyczne przypomnienia o ważnych datach.

Generalnie całkiem spoko rozwiązanie i relatywnie tanie.

Podrzuce nieoplaconym linkiem :wink:

A polski open source czyli yetiforce?

Z bazą klientów w trello w kontekście rodo to bym to dwa razy przemyślał.

1 polubienie