Poszukiwany mistrz Excela

Witajcie Wąsy!

Poszukuje rozwiązania podobnego do korespondencji seryjnej. Ta podstawowa zasysa dane Excel-Word.

Ja szukam rozwiązania, które będzie działało w podobny sposób tylko Excel-Excel. Ewentualnie Google Spreadsheets-Google Spreadsheets

Mianowicie:

Mam Excela z pewnymi danymi np.:

PlikŹródłowy:

A B
A Imię i Nazwisko1 Wynik1
B Imię i Nazwisko2 Wynik2

Chciałbym by dane z każdej linijki eksportowały się do osobnych plików, w których byłby szablon, np.:

Plik 1:

A B C D
A Uczestnik Imię i Nazwisko1 Osiągnął wynik Wynik1

Plik 2:

A B C D
A Uczestnik Imię i Nazwisko2 Osiągnął wynik Wynik2

Plik źródłowy co miesiąc jest wypełniany innymi danymi i chciałbym przyspieszyć eksportowania tych danych do pojedynczych plików. Wbijanie ich z palca jest zbyt długotrwałe…

Czy znajdzie się ktoś, kto używa może Excela w podobny sposób. Albo jest mistrzem VBA i jest w stanie pomóc mi napisać funkcję?

*Przepraszam, że tak mało profesjonalnie jest to rozpisane - chciałem by było w miarę graficznie do zrozumienia :slight_smile:

2 polubienia

z pliku csv chyba daloby rade powershellem zrobic w miare szybko dlaczego musi byc excel?

Poszukalem i są nawet gemy do excela. Jeśli ci się nie spieszy to chętnie bym napisał skrypt do tego w Ruby. Brakuje mi praktycznych zadań :slight_smile:

1 polubienie

Excel gada z innymi plikami :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=QJCWdb5Gs3Q - tu masz na szybko przykład i ogarniesz to migusiem :slight_smile:

1 polubienie

Jeśli masz czas i chęci to byłoby super! :slight_smile:

Dzięki! Jutro usiądę na spokojnie nad tym tutorialem i postaram się ogarnąć :slight_smile:

Odkopuję temat. Potrzebuje pomocy jakiegoś wąsatego excel ninja.

Muszę przygotować raport z danymi w rozbiciu za ostatnie kilka tygodni. Niestety w tabeli przestawnej jak na złość dane zamiast w tygodniach prezentowane są w kwartałach. Q4 2020 i Q1 2021.
image

Będę dozgonnie wdzięczny za podpowiedź jak zaprezentować dane w podziale na tygodnie. W excelu dane są w postaci daty: 06.12.2020 09:00:00.

Takie coś może

I jeszcze w Excel Options -> Data możesz kliknąć Disable automatic grouping of date/time columns in Pivot Tables

1 polubienie

Wystarczyło zmienić ustawienia Excela. Wielkie dzięki za pomoc.

1 polubienie

Dopiero teraz odkryłem ten temat, a w poprzedniej pracy miałem dokładnie takie narzędzie stworzone, które jeszcze dodatkowo automatycznie tworzyło szablon maila do wysłania z plikiem.

Idąc za ciosem. Jest jakiś sprytny sposób na to by w tabeli przestawnej nazwy miesięcy po angielsku, zapisane w formacie “month year” wyświetlały się w kolejności chronologicznej a nie alfabetycznej? Jasne mogę zrobić haka i dodać w ustawieniach zaawansowanych listę niestandardową. Ale wtedy co rok musiałbym do listy dodawać kolejne dwanaście pozycji.

Nie jestem przy kompie teraz, więc strzelam:
A co jakbyś zmienił format komórek na custom date: “mmmm yyyy”?

1 polubienie

To ja mam hacka na hacka - zrób sobie makro do tego