 CarPlay Skoda

Rozwalili mi ostatnio auto #weekendnapolskichdrogach i dostałem zastępczą Skodę. Już 2 raz obcuję z tym modelem i testuję sobie CarPlay (w moim “klasyku” nie mam takich bajerów). 2 raz mam te same problemy z ciągłością połączenia przez kabel. Potrafi się rozłączyć w trakcie połączenia (chociaż nic z telefonem nie robię), nie łączy się podczas uruchomienia auta (wyskakuje komunikat połączenia, potem błąd chociaż na wyświetlaczu jest inforamacja, że jest telefon gotowy do połączenia). Testuję różne kable, u znajomego testowaliśmy nawet 2 różne iPhony. Rezultat podobny. Ba - te same kłopoty pojawiały się w Superbie.

Już dużo lepiej mi się obcuje z podstawowymi funkcjami dzięki połączeniu przez BT (telefon, podcasty, spotify).

Czy tylko ja mam takie doświadczenia i czy to tylko w Skodzie tak działa czy w innych autach podobne problemy? Może winą trzeba obarczyć nieoryginalny kabel? (acz jeśli już się raz załączył to czemu po dłuższym czasie działania nagle rozłącza?)

Nie mam takich problemów u siebie ani w Audi, ani w Fordzie.
Nie możesz sprawdzić z oryginalnym kablem? To takie trochę troubleshooting 101.

w VW też brak problemów, a Skoda, Audi to koncern VW, więc być może coś faktycznie z okablowaniem.

U mnie w Skodzie Superb w wieku niemowlęcym (2019/02) nie ma takiego problemu. Działa równie dobrze co Android Auto czyli bezproblemowo ale… bez asystenta.
W Twoim przypadku stawiam albo na okablowanie Twoje albo flaczki auta.
Czym dokładnie jeździsz? Który rocznik?

Co prawda nie mialem jeszcze Skody z carplay ale przewinęło się kilka vw i audi (firmowe) - zero problemów.

Mam okazje jeździć chyba wszystkimi karakanu dostępnymi w eu. I często w grupie peugeot/citroen zdarza mi się problem opisywany przez ciebie.
Dziś w nowej insygnii ot tak wyłączył się car play. Pomogło odpięcie i wpięcie telefonu.

Sam mam Skodę superb 2018 i ani razu nie miałem problemu z apc.

Dodam ze zawsze używam nieorginalnych kabli (najczęściej anker)

teraz Octavia 2019. Dzisiaj zrobiłem już kilka przejazdów (włączenia/wyłączenia, postoje, wpinanie/wypinanie telefonu) na oryginalnym kablu i wszystko działa super. Zobaczę jak to będzie wyglądało w dłuższej perspektywie. Z nieoryginalnymi kablami też było tak, że przez jeden dzień intensywnego używania było OK a potem zaczynały się problemy, które kończyły się dosłownie niemożliwością podłączenia telefonu do acp.
Dziękuje za wszystkie informacje. Testuje dalej.
Zwykle bym w ogóle nie wrzucał tutaj tematu ale ponieważ problem był identyczny w 2 Octawkach (2018 i 2019) oraz w Superbie (2019) to zastanawiałem się czy jest jakaś prawidłowość i znany powszechnie problem.

Zmień kabel, miałem ten sam problem w Citorenie C3. Testowałem dwa oryginalne od IP. Na jednym działało na drugim nie. Nie wiem od czego to zależy, ale najprawdopodobniej wina kabla.

testowałem już 6 różnych kabli. Najstabilniej jest na oryginalnym. Ale! Jedna ciekawa sytuacja - problemy z połączeniem/repołączeniem mam największe wtedy kiedy mam włączoną na telefonie aplikację NaviExpert (moim zdaniem najlepsza nawigacja, polska, płatna ale z kiepskim odpowiednikiem dla acp). Jak ją wyłączam (w sensie killuję) to połączenie przechodzi gładko. Od momentu tego odkrycia tylko raz wywaliło mi połączenie.
Testuję dalej…

Ale generalnie jest to mało satysfakcjonujące jak w trakcie jazdy wyłącza Ci się takie połączenie. Rozprasza, wymaga interakcji (ja sporo rozmawiam, odbieram połączeń, słucham muzyki/podcastów + nawigacja) i powoduje zagrożenie na drodze. Jeśli “ma działać” to ja już wolę być połączony po BT i tam mieć wyprowadzone audio a nawigację odpalić na telefonie. Jest to znacznie bezpieczniejsze.