Auto Detailing

Witam, czy mamy na forum świrów od czystego auta? :wink:

2 polubienia
5 polubień

Powiedz co chciałbyś wiedzieć @Marx. Świrem od czystego auta nie jestem, ale coś tam wiem.

3 polubienia

W sumie to siedzę na kosmetykaaut i sobie kompletuje zestaw. Mam pewne wątpliwości, np czy alufelgi potraktowane środkiem na rdzę, na smołę, mam jeszcze jakoś myć? I jak je potem zabezpieczyć? Tak jak lakier?

Alufelgi to najlepiej traktować takim specyfikiem, który usuwa osad z hamulców. Bo to się cholerstwo przykleja i nie idzie tego domyć normalnie. Nie wiem jak z rdzą i co rozumiesz przez smołę. To się zostawia na chwileczkę i cały ten osad spływa i do tego fajnie wyglada bo spływa na fioletowo :wink:

Na przykład coś takiego:
https://www.motochemia.pl/sonax-xtreme-srodek-do-czyszczenia-felg-alufelg-500ml-p-1307.html

Potem normalnie spłukujesz i myjesz tym samym, co resztę samochodu.
Jeśli będziesz czyścił regularnie to wystarczy karcher potem. Jeśli nie to futerko do czyszczenia.

Nie rozumiem co masz na myśli z zabezpieczaniem lakieru, bo żaden specyfik lakieru nie zabezpieczy. Te wszystkie woski i nanopowłoki spowalniają jedynie brudzenie i przyspieszają spływanie wody, ale zabezpieczenia nie oferują żadnego.
Nie wiem, może przed blaknięciem lakieru coś zabezpiecza tez, ale to pewnie będzie problem trzeciego właściciela, a nie Twój.

Ale wracając do tematu: nie zabezpieczam kół niczym.

3 polubienia

W zasadzie nie mam nic do dodania co Piotrek napisał.
Ja do felg korzystam z Detailer Krwawa Felga Cherry TENZI 0.6l Chemi - profesjonalne środki czystości
Nie bać się psikac nawet na tarcze (bo to wyglada groźnie jak się robi fioletowe). Po prostu splukujesz.
Po tym zwykłym płynem z szamponem i w zakamarkach felgi dobrze mieć specjalny pędzelek. Po prostu jest łatwiej niż gąbka (można ale bardziej rysujesz felgę i rwiesz gąbkę).
Jak już przy felgach bo ofc czernidło do opon. Są takie w żelu które się rozprowadza gąbka a nie te gowniane spraye. Nie wyobrażam sobie porządnego umycia auta bez finalnego czerwienią ogumienia.

2 polubienia

Do felg przerabiałem już różne narzędzia, po czym doszedłem do wniosku, że najlepiej myje się je rękawicą do mycia samochodu. Nawet taką z castoramy za 20zł. Z pędzlem/szczotką do felg zawsze roboty miałem więcej a efekt był taki sam.

Do felg są dwa specyfiki. Deironizer do usuwania rdzy (to ten fioletowy) i tar&glue remover do smoly. Pytanie czy coś jeszcze używacie?

Felgi myję płynem do felg VALETpro BILBERRY WHEEL CLEANER, CarPro IronX i ADBL Tar & Glue Remover, do mycia używam starej rękawicy, która już jest zbyt kiepska, żeby myć nią karoserię.

Wszystkie alufelgi mam zabezpieczone Gtechniq C5 Wheel Armour, szału ta powłoka nie robi, ale myje się felgi łatwiej niż bez niej.

2 polubienia

Nigdy nie zrozumiem czarni dla do opon

2 polubienia

Ja nie rozumiem tych czernidel które robi efekt mokrej opony. Ale te które powodują ze są czarne a nie szare - No bitch plz. Bez tego auto wyglada jak w garniaku i brudnych „adidasach”!

3 polubienia

Jak masz felgę pomalowana to możesz normalna ceramikę kłaść. Ja w sumie polecam znacznie łatwiej się myje. Są też specjalne powłoki typowo do felg np https://allegro.pl/oferta/gyeon-q2-rim-kit-powloka-kwarcowa-do-felg-9320289423?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=275367b2-bbee-4e3e-aa6e-d96a38e427ac#
Od biedy jest też nowy produkt odbl rimtector. Wydaje się całkiem ok ale utrzymuje się znacznie krócej.

Polecajcie czernidła bo mi się kończy :grinning:

2 polubienia

Taktycznie, podłączę się pod temat. Powiedzcie proszę czy na nowe autko lepiej rzucać ceramikę czy jednak oklejanie zrobi lepszą robotę. Być może ktoś również stał przy takim dylematem i jest w stanie coś doradzić na swoim przykładzie. Z góry dzięki za info :wink:

Jak masz $ to idź od razu w PPF :smiley:

4 polubienia

Ceramika chroni wyłącznie przed brudem i plamami po wolno schnącej wodzie - nie oferuje żadnej ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Wrap „chroni” jedynie przed absolutnie minimalnymi ryskami, jak piasek albo maleńki krzaczek.
Jedyna realna ochrona przed kamieniami spod kół lub nawet delikatnymi parkingowymi obcierkami, tak jak mówi @parufkiztufki, to PPF.
Ale na PPF nie wolno oszczędzać, bo tani PPF żółknie, a tania instalacja odchodzi. Trzeba być przygotowanym na wydanie dużych pieniędzy. Dycha nie wystarczy.

3 polubienia

Zależy od wartości auta też w sumie
PPF jest super ale to nie tania zabawa. Realnie taniej wyjdzie pomalować zderzak i maskę drugi raz jak coś :grinning:
Wszystko kwestia priorytetów i finansów.
Pytanie jak długo chcesz trzymać auto, czy jesteś typem który pod marketem parkuje na końcu parkingu żeby nikt drzwiami nie o obił :upside_down_face:

10 polubień

Ja używam Nielsen Brillance, jeśli się wytrze nadmiar mikrofibrą to przy jednej warstwie daje ładny matowy wygląd.

3 polubienia

Pierwsza warstwa ceramiki nałożona :grin:.

6 polubień

Jaka to powłoka?