Apple Care do iPhone

Cześć, zastanawiam się nad Apple Care do iPhona, ale mam kilka pytań. Może znacie temat i ktoś podzieli informacjami:

  1. Czy AC w ogóle jest warte swojej ceny?
  2. Znalazłem na sieci informacje że AC można wykupić do 60 dni od zakupu telefonu. Niestety nie znalazłem informacji jak to zrobić. Może wiecie jak to zrobić?
  3. Jak się ma sprawa AC w Polsce?
  4. Jeśli coś stanie się z telefonem to oddaje to najbliższego autoryzowanego serwisu i w ramach ochrony wymieniają co trzeba (z dopłatą jeśli jest to uszkodzenie z mojej winy)?
  5. Macie doświadczenie jak długo trwa naprawa?
  6. Czy w ramach tego mogę liczyć na tel zastępczy?

Mam nadzieje że znajdą się osoby które rzucą trochę światła na mój dylemat :slight_smile:
Z góry dziękuję :+1:t3:

1 polubienie

Czy AC w ogóle jest warte swojej ceny?

AppleCare+ zdecydowanie tak.

Zwykle AppleCare (o ile jeszcze istnieje, w Polsce nie ma dla iPhone żadnego) absolutnie nie.

AC+ - wymiana/naprawa uszkodzeń wyrządzonych przez użytkownika za niewielka opłata. Jeśli mnie pamięć nie myli, to dwa razy można kompletnie rozwalić telefon.

Zwykle AC - tylko przedłużenie gwarancji z 2 do 3 lat. (Chyba, że kupujesz na firmę, to wtedy ma to jakiś sens)

Znalazłem na sieci informacje że AC można wykupić do 60 dni od zakupu telefonu. Niestety nie znalazłem informacji jak to zrobić. Może wiecie jak to zrobić?

Z tego co się zdążyłem z orientować w Polsce się nie da. Ale da się u Niemca, tylko musisz liczyć się z tym, ze te naprawy uszkodzeń mechanicznych musza odbywać się w Apple Storze w DE.

Jak się ma sprawa AC w Polsce?

Z tego, co widzę, nijak. Oficjalnie nie da się kupić.

Jeśli coś stanie się z telefonem to oddaje to najbliższego autoryzowanego serwisu i w ramach ochrony wymieniają co trzeba (z dopłatą jeśli jest to uszkodzenie z mojej winy)?

Klienci z AppleCare są w polskich serwisach traktowani tak samo, jak Ci bez - jak śmiecie.

Naprawy typowo gwarancyjne możesz robić w każdym ASP tak długo, jak AC obowiązuje. Ale ze zbitym ekranem najprawdopodobniej jedziesz na Kudam.

Macie doświadczenie jak długo trwa naprawa?

W Apple Store umawiasz wizytę z Geniuszem.

Ekran naprawiają od ręki (czyt: w kilka godzin - pół dnia zazwyczaj masz z głowy)

Przy innych uszkodzeniach dostajesz nowy (może być refurbished) telefon.

Czy w ramach tego mogę liczyć na tel zastępczy?

Nie, chyba ze się bardzo ładnie uśmiechniesz do mającego dobry humor kierownika serwisu w Apple Store.

Zazwyczaj jest tak, ze przychodzisz do sklepu i wychodzisz z nowym telefonem albo wracasz za kilka h po odbiór swojego naprawionego.

Natomiast często się zdarza, ze zamienników nie ma na stanie, wtedy jesteś proszony o ponowne przyjście po kilku dniach, ale swój zepsuty telefon masz cały czas ze sobą - nie musisz go zostawiać w AS i czekać, aż przyjdzie zamiennik.

4 polubienia

@piotrek69 dzięki za odpowiedź wszystko mi dokładnie wyjaśniłeś.

1 polubienie

Warto i nie tylko na iphona. Wczoraj poszedłem do Apple store bo córka rozwaliła iPada 6gen i zamiast ponad £300 za naprawę wyświetlacza dostałem nówkę sztukę za £39! Całość trwała może z 10 minut.

1 polubienie

Cebula alert. Do tych co mieszkają za granicą, porównajcie sobie ceny ac+ w Polsce do tych w danym kraju. Ja za ac+ dla ipada pro w Polsce zapłaciłem coś ok £70 w UK chyba chcieli £120-130.